Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 13 november 2019

Een vieze neus...


Wat te doen aan een vieze neus?
Gekke vraag, snap ik... maar toch zitten wij ermee, al jaren.
Al jaren kijken wij tegen een vieze neus aan.
Schrobben, boenen, poetsen, niets helpt.
Het lijkt alsof de neus met de jaren viezer wordt.
Dat lijkt niet alleen zo, dat is ook zo.
Langzamerhand begint het op een borrelneus te lijken.


De vieze neus...

Dat de 'neus' zo vies is komt omdat wij ons daar vaak aan vasthouden bij het trap(je) lopen.
In het begin omdat wij ons daar altijd bukken moesten bij de doorgang van de keuken naar de 'schuur', daar waar ook leefruimte is en het toilet, badkamer e.d. M.a.w. wij gaan met zeer grote regelmaat daar langs.
De keuken ligt hoger dan de 'schuur', vandaar.
Maar sinds Henk de doorgang verhoogt heeft zou je denken dat het niet meer nodig is, desondanks houden wij ons er nog altijd aan vast ;-)
Heb van alles geprobeerd, maar ik weet absoluut niet hoe ik die steen schoon krijg.



4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Weet niet wat voor middeltjes jij allemaal al uitprobeerde om die neus te poetsen maar ik hoor en lees de laatste tijd veel goede berichten om te reinigen etc. met baking-soda.
Heb er zelf geen ervaring mee maar het is te proberen.
Ik zou een papje maken van baking-soda en beetje water,dik aanbrengen met kwast,nachtje laten intrekken en afspoelen met water.

https://www.duurzaamthuis.nl/wondermiddel-baking-soda

Succes gewenst!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,
Leuke tip. Dat zou ik eens kunnen proberen. Heb ook al veel over baking-soda gehoord en gelezen, maar zelf nog nooit gebruikt.
Momenteel zitten we voor even in Nederland, maar als we weer terug zijn ga ik het eens proberen.
BEDANKT voor je tip en hele lieve groetjes,
Cilia

Walter zei

Hebben we nu toch een stukje van je kelder gezien? ;-)

Cilia zei

Nee, de kelder zit elders in het huis (onder de keuken).
De foto is genomen vanuit de keuken. De ruimte erachter is een klein halletje. In dat halletje zit een deur (voor het tochten vanuit de verbouwde schuur), vandaar komen we in de rest van het huis.
Groetjes, Cilia