Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 4 juli 2019

4 juli 2019...


Even weer bijkletsen...

Na ongeveer twee weekjes Nederland zijn we afgelopen zaterdagnacht weer hier naar Frankrijk gereden. Normaal gesproken rijden we bijna nooit 's nachts, maar i.v.m. de warmte kozen we er dit keer wel voor. Voornamelijk voor de honden en de katten leek het ons een stuk aangenamer.
Tegen een uur of acht 's ochtends kwamen we hier aan. Nadat we ons hier geïnstalleerd hadden, gedoucht en een ontbijtje genuttigd... konden we gelijk in de tuin aan de slag.
Het leek alsof we hier maanden niet geweest waren. Vele bloemen waren uitgebloeid, het gras was enorm gegroeid, potplanten uitgedroogd, etc. etc. Dus veel werk te doen om er weer wat leuks van te maken, wat nog niet meevalt met de warmte die maar door gaat. Nog steeds dertigers hier, zweten...

Maar goed, ondertussen ziet het er alweer redelijk uit. Vele potplanten komen wat bij, er zijn alweer delen van de tuin gemaaid en de moestuin staat er ook weer redelijk bij.

De vele boterbloemen zijn uitgebloeid. De margrieten, koekoeksbloemen, papavers, vingerhoedskruiden en vele anderen zijn op hun retour. Maar... de vlinderstruiken staan op komen evenals de gulden roede en de prachtige wilgenroosjes, lavendels e.d. staan momenteel in volle bloei. Zo volgt het mekaar allemaal mooi op. Treuren om wat geweest is en blij om wat er is en nog gaat komen.

Momenteel zit ik hier in mijn uppie, Henk zit voor zijn werk in de buurt van Nantes. Lichtelijk jaloers zit ik zijn verhalen aan te horen door de telefoon, over het schitterende kasteel de la moriniere waar hij verblijft en over het zalige eten wat hij daar krijgt, terwijl ik het moet doen met een  bescheiden potje. Tja... verschil moet er wezen.

Overdag te warm om in de felle zon bezig te gaan, vandaar even een blogje.

P.S. Ook te warm om foto's te maken ;-)




6 opmerkingen:

Arno zei

Ja ja zou haast medelijden met je krijgen. Henk is wel een bofkont zo in een Frans kasteel. Nog een paar weekjes dan zíjn wij er ook weer. Hopelijk blijft of is het dan ook lekker weer. Groetjes Arno en Pamela en Amara

Cilia zei

Hoi Arno, lees ik daar haast? 'T is gewoon HEEL erg sneu voor mij. Over een kleine twee weekjes gaat hij alweer ;-(
Mag om mij trouwens wel een beetje koeler, nog steeds dikke dertigers.
Fijn om jullie dan weer te zien, ben nieuwsgierig hoe het met mooie Amara gaat.

Tot binnenkort en alle drie hele vriendelijke groetjes van ons beiden,
Henk en Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Altijd wel wat om onderhanden te nemen wanneer jullie in Nederland aankomen of terug in Frankrijk zijn.
Met dat warme weer gaat bij jullie en ook hier het tropenrooster in. Anders ga ik het niet volhouden.
Had al gelezen dat Henk weg was voor het werk en neusden ook rond in het kasteel waar hij verbleef.
Ziet er op de website heel mooi uit.
Ook ik was de afgelopen dagen niet vaak aan PC te vinden,
had andere bezigheden oa lekkere hapjes maken voor familie omdat we elk jaar rond deze datum wat te vieren hebben.
Dit keer geen groot tuinfeest maar wel gezellig samen met familie op ons binnenplaatsje met lekkere hapjes en koele
drankjes.

Hele lieve groetjes,
Ger


Cilia zei

Hoi Ger,

Allereerst VAN HARTE GEFELICITEERD nog met jullie trouwdag. Volgens mij was die ergens begin juli (4 juli ?) en als ik het goed heb jullie 51ste trouwdag.
Hoop dat het een fijn samen zijn wordt en de lekkere hapjes en drankjes is jou wel toevertrouwd.

Oh Ger, ik denk dat jij daar in dat kasteel bij Pascal en Muriel ook wel flink kon genieten. Pascal kan geweldig koken (heeft 4 restaurants, schrijft samen met Muriel kookboeken en is ook wel eens als kok op de franse tv).
Henk gaat over anderhalf week weer die kant op. Later dit jaar denk ik dat we samen nog eens gaan, erg gezellig en smullen daar.

Tja, werk is er altijd wel met twee huizen. De huizen zelf en de tuinen een beetje bijhouden.
Wel grappig is : tegen de tijd dat we in Nederland ons huis weer wat op orde hebben en de tuin er weer redelijk bij ligt gaan we weer weg. Als we dan later daar weer komen kan alles weer van voren af aan.

Hier is het nog steeds behoorlijk warm, zoals het er naar uitziet blijft dat ook nog wel een tijdje.

Geniet van jullie feestje en hele lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

❤️❤️lijk dank voor de felicitatie,jij hebt het goed onthouden.

Denk dat je wel eens gelijk kon hebben dat ik me zou kunnen vermaken in dat prachtige kasteel.
Mijn rollator ging mee; kan ik daar op gaan zitten tijdens het foto's maken.
En ik zou daar meer met mijn ogen eten dan met mijn mond.......,heb nog nooit in restaurant met ⭐️ gegeten.

Heerlijk vooruitzicht voor jullie om daar samen te gaan genieten.
Kan me nou al verheugen op de blogposten die dan gaan komen.

Lieve groetjes,
Ger





Cilia zei

Hoi Ger,

Ha, dus toch... ik had al een heel sterk vermoeden :-)

Voor alles moet een eerste keer zijn, dus hop naar een restaurant met één of meer sterretjes.
Smaakt het niet dan is het vaak wel een lust voor het oog ;-)

Hele lieve groetjes, Cilia