Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 13 december 2021

Kerstsokken enzo...

 


Even weer een blogje.

Afgelopen tijd zat het allemaal niet echt mee. Als eerste kon Sinterklaas ons huis weer eens niet vinden, dus geen vette cadeau's. Ten tweede hadden we plots een lekke band. Band naar de garage, maar kan helaas niet gerepareerd worden, dus twee nieuwe banden. Deze besteld, waren er verkeerde banden afgeleverd, opnieuw besteld... nu afwachten totdat die er zijn (dat terwijl Michelin toch vlakbij zit). Verder komen dingen vaak nooit alleen, zo begaf plots onze aggregaat het... natuurlijk op een zaterdagavond, alles dicht. Henk zaterdagavond en zondag de gehele tijd bezig met de aggregaat. Hebben nu eerst onze noodaggregaat in gebruik, deze maakt erg veel kabaal en loopt helaas niet zo prettig... maar goed eerst gered.
Dan als klap op de vuurpijl liep het water weer, voor de tweede keer, onderuit onze wasmachine tijdens het wassen. Weer een gat in de slang, waarschijnlijk muizen bij gezeten.
Tevens nog weer even met onze Vidor naar de dierenarts geweest, hij begon de laatste tijd steeds slechter te lopen (vanwege zijn artrose). Heeft nu wat nieuwe, zwaardere, medicijnen gekregen. Wel op natuurlijke basis, met groenlipmossel erin. Dus afwachten of dat wat gaat helpen, zoals het er nu naar uitziet wordt het wel een ietsje beter. Moet er wel even bij zeggen dat onze Vidor verder de vrolijkheid zelve is en volgens ons geen pijn heeft.

Zo dat waren de ietwat vervelende dingen. Gelukkig zijn er ook vele leuke dingen. Ons huis is alweer helemaal opgetooid in kerstsferen. ziet er altijd gezellig uit. Alle bloembolletjes zitten eindelijk in de grond. Verder heb ik al een paar sokken gebreid, die nog passen ook. Ben nog bezig met sokken breien, want ik heb nog verscheidene leuke bollen sokkengaren.
De sneeuw is eindelijk weg en er is de laatste dagen zelfs weer een fijn zonnetje te zien. Kunnen we weer wat in de tuin bezig, gaat een beetje moeilijk als er sneeuw ligt.
Nu op naar de Kerstdagen, heerlijk een paar weekjes vakantie.

Nog even enkele foto's van de afgelopen dagen.


De bergen aan de overkant, ziet er behoorlijk kil uit.


Gelukkig is bij ons de sneeuw weer verdwenen.


Zelf zitten we op zo'n 650 meter hoogte, de bergen aan de overkant zijn zo'n 1100 meter.
Soms zie je dat  het bij ons groen is in de winter, terwijl er aan de overkant geskied wordt.


Onze verwende honden.
Bijna iedere avond liggen ze met z'n tweeën naast me voor de houtkachel.


Kerstsokken...

Zo, toch even weer een blogje eruit geperst... tussen het sokkenbreien door (druk, druk, druk...).
Zo maar even, dat breien heeft uiteraard wat met mijn leeftijd te maken. Sinds een tijdje mag ik mij tot de zestigers rekenen, dus vond ik het tijd om wat te leren breien ;-)

7 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Jij/jullie hebt het niet alleen druk,druk,druk....
maar ook pech,pech,pech!!!
De sneeuw bij jullie leverde wel mooie plaatjes op.
En van die kleurige sokken word ik helemaal blij.
Ben ook blij dat ik in mijn jonge jaren veel plezier aan alle breiwerken van mijn hand beleefd heb,handen en stijve vingers willen niet meer en om over ogen maar te zwijgen,heb nou standje koeienletter aanstaan om te kunnen lezen wat ik tik.
Wij vieren al jaren geen sinterklaasfeest meer,makkelijk toch......hoef je ook niks te verwachten;-)
De kerstdagen komen er weer aan,vakantie is dan een mooi vooruitzicht.

Ben niet echt in de stemming op dit moment,er zijn in mijn directe omgeving dingen aan de hand waar je niet blij van wordt
Lieve groet,Ger

Cilia zei

Hoi Ger, dingen gaan helaas niet eeuwig mee... maar dat ze tegelijk kapot gaan, hmm. Gelukkig is het allemaal te verhelpen, zitten sinds vanmiddag al twee nieuwe banden onder de auto.
Tja, eigenlijk vieren wij wel sinterklaasfeest, had al een enorme verlanglijst... alleen weet hij ons niet te vinden ;-)

Hè bah Ger, dat klinkt erg vervelend. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar hoop dat het allemaal goed gaat komen. Wens jullie in ieder geval heel veel sterkte en erg veel liefs.

Hou je sterk Ger, lieve groetjes van mij,
Cilia

von zei

Oh Cilia wat een leuke kleur die sokkenwol! Ik heb er ook wel zin in om dat eens te proberen . . . Als kind eens op school babysokjes met 4 pennen gebreid maar geen kind kon ze aan want zij waren helemaal stijf, je kon ze rechtop zetten, veel te strak gebreid. Jeetje die Vidor, zijn echt van die leeftijdsgebonden klachten, en hoop dat het nieuwe middeltje helpt. Misschien is CBD olie om ook eens te proberen. liefs van mij xxx

Cilia zei

Hoi Yvonne, tegenwoordig kun je zo'n beetje alles op internet vinden (you tube), elk steekje wordt uitgelegd. En... tegenwoordig leuke bamboenaalden, waar het breiwerkje niet zo snel van afrolt. Trouwens ik deed het met vijf naalden. Ook erg veel leuke gratis sokkenpatronen op het net. Leuk werk voor jou, denk ik, daar in de koude donkere wintermaanden.

Ja, erg naar dat met onze Vidor. We gebruikten al glucosamine, maar dat werkte niet voldoende. Zijn nu met een product met groenlipmossel begonnen. Daar zijn ook veel lovende berichten over, dus hopen dat het werkt. Eerst twee maanden bekijken, als het niet werkt gaan we weer verder zien (samen met de dierenarts) hoe verder. Misschien dan eens kijken naar CBD olie, dat hebben ze hier trouwens ook bij de dierenwinkels.
Gelukkig is Vidor nog de vrolijkheid zelve, vaak zelfs veel te enthousiast... wij telkens tegen hem zeggen dat hij het een beetje rustig aan doen moet, werkt niet :-)
Lieve groetjes,
Cilia

von zei

Dank je voor je antwoord! Ga zeker zoeken op internet, want ja dat heb ik nu weer. Lastig hoor die kwaaltjes bij je honden, je bent altijd bang dat je wat 'mist'. En rustig aan bij een Gordon Setter werkt niet echt haha liefs van mij

Ger zei

Lieve Cilia, dankjewel voor je woorden van steun,ik had je privé mail willen sturen maar door vervelende omstandigheden zijn al mijn email adressen verloren gegaan:-(

Cilia zei

Hoi Ger, ik heb je een mailtje gstuurd.