Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 15 mei 2021

Vele wilde bloemetjes...


Vandaag even TWEE blogjes, ten eerste omdat het nog regent en ten tweede omdat ik er wel even zin in heb ;-)

Niet omdat er nou zoveel te vermelden valt, maar... het regent.

Wel nog een paar leuke foto's, althans ik vind ze leuk, van gisteren... toen het even droog was.


Momenteel is het één groot bloementapijt in de tuin...


Veelal met wilde bloemen, zoals vergeet-mij- nietjes, boterbloemen, longkruidjes en hele vele anderen.


We begeleiden het altijd wel wat.
Zetten er soms wat tussen en halen wat we niet leuk vinden ertussen weg.


Wilde orchideeën, koekoeksbloemen, het staat er momenteel vol mee.


Uiteraard ook paardenbloemen.


Overal waar je loopt een gezoem van de vele soorten hommels.
En... niet te vergeten het getrirp van de vele krekels, vooral op het weiland.


Ooit een keer een heel klein stukje smeerwortel meegenomen,
staat nu ook in grote getale vrolijk te bloeien.


De planten in de potten moeten nog groeien, vele zijn net uit de winterstalling.
Ieder jaar weer spannend om te zien wie het overleefd heeft.

Zo, dat was me toch even weer een vrolijk bloemenblogje op een druilerige zaterdagmiddag.

FIJNE ZONDAG
~~~~~~~~
~~~~ 


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Daar gaat ie weer....
2 reacties en twee keer bij verzenden foetsie.
Geen bloemetjes behang.
Geen bloemetjes jurk.
Maar een bloemetjes tapijt,hoe leuk is dat,ik zie de hommeltjes en bijtjes hangen.
Denk dat er maar weinig mensen zijn die zo veel wilde bloemen in hun tuin hebben.
Elke dag wat regen doet de planten goed.

zie het in mijn postzegeltuintje elke dag groener worden,heerlijk.

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Wat ontzettend vervelend dat gedoe met die reacties, geen idee hoe dat kan.

Haha... nee hier geen bloemetjes behang en ook geen bloemetjes jurk.
Beetje regen is wel goed voor de bloemetjes, maar... af en toe een zonnetje vinden ze volgens mij ook wel fijn, ik in ieder geval wel.

Lieve groetjes en een heel goed weekend,
Cilia