Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 18 november 2020

Winterjas...

 
Al bijna was ik hier in jubelstemming, de corona cijfers leken gisteren ZEER gunstig ten opzichte van voorgaande cijfers 9.406. Helaas zag ik vandaag de nieuwe uitslag 45.522, dus bewaar ik de jubelstemming nog even voor later ;-(

Desondanks was ik toch in opperbeste stemming. 
LEEDVERMAAK, ik ben dol op leedvermaak.
Nou ja, dat vertel ik natuurlijk niemand, want slechte eigenschappen zijn niet om naar buiten te brengen.
Dus schrijf ik het even op zodat niemand er achter komt.
Wel moet ik erbij vermelden dat anderen OOK om mijn leed mogen lachen, als ze maar oppassen dat ik er niet achter kom ;-)

De reden van mijn vermaak.

Vanwege dat corona gebeuren is Henk ook al maanden niet meer naar Nederland geweest, de cijfers hier in Frankrijk liepen behoorlijk op en we wilden niet het risico nemen dat Henk in Nederland zat en niet meer terug naar hier kon.
Op zich allemaal geen probleem, in Nederland hebben we een ontzettend lieve oppas, Henk heeft tot nu toe voldoende werk en het is hier prima toeven.
Maar... Henk heeft de laatste keer dat hij in Nederland was zijn winterjas daar laten hangen met het idee om die de volgende keer mee naar hier te nemen. Niet wetende dat de volgende keer zo lang op zich zou laten wachten.
Kledingwinkels zijn hier dicht, dus ook dat is geen optie en online bestellen wil hij niet. Eerlijk gezegd is hij best een beetje 'kniepereg'. Nou heeft hij hier wel een dikke jas, een oude versleten werk jas (met logo).

Oh en dat is dan zo genieten om zijn gezicht te zien als ik dan zeg : Dan doe je die oude toch aan naar de winkel als het kouder wordt.
Hij stampvoet er nog net niet bij. Dan ben ik wel zo dat ik hem troostend toespreek en zeg dat het pas donderdag kouder wordt. Genieten. Tja, dan kan mijn dag niet meer stuk.

Geen foto dit keer, want de jas hangt nog in Nederland.

Geen opmerkingen: