Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 29 november 2020

Joepie, we mogen 20 km...




Vanaf gisteren mogen we, in plaats van 1 km, 20 kilometer vanaf huis.
Eerlijk gezegd voelt het wel een beetje aan alsof we met zijn allen kleine kinderen zijn die plots een beetje meer bewegingsvrijheid krijgen. Evenals dat we nu in plaats van een uurtje buiten spelen nu drie uurtjes naar buiten mogen ;-) 
Maar goed, al zullen we er maar één leven mee redden dat zal al fijn zijn... dus gaan we ervoor.

Gisteren gelijk de honden mee naar de winkel om daarna even elders met ze te lopen. Niet dat we dat voor die tijd totaal niet deden, maar nu is het officieel geoorloofd. Uiteraard wel met een attestation (formuliertje met gegevens) op zak.

We hadden de wandeling dusdanig uitgekiend dat we konden genieten van een prachtige zonsondergang. Helaas geen fotocamera bij ons, alleen ons mobieltje. Daar een paar foto's mee gemaakt, want zoiets leuks willen wij eigenlijk het liefst altijd vasthouden.
De foto's zijn gemaakt in de buurt van Ferrières-sur-Sichon, een plek waar we graag even lopen vanwege de schitterende vergezichten.












 Overal zo'n beetje zicht op de Puy de Dome. Kan zeggen dat het in het echt allemaal een STUK mooier is ;-)

4 opmerkingen:

East Design Productions zei

Cilia,
WAT SCHITTEREND !!!!!Wat wonen jullie daar toch geweldig. Ik denk niet dat ik je dit jaar nog zal zien in Wedde.......jammer hoor.
Liefs dan maar, Margot

Cilia zei

Hoi Margot,
Prachtig hè! Lijkt in het echt helemaal schitterend, wie weet kun je het hier ook in het echt weer een keer zien :-) Daar gaan we voor ;-)
De kans wordt wel klein dat we dit jaar nog naar Wedde komen, maar ik mail je binnenkort nog even.
Hou je kras daar, en hele lieve groetjes,
Cilia
P.s. Uiteraard ook de groetjes van Henk.

Ger zei

Hoi Cilia,

Wanneer ik al die mensen bezig zie op onze aardkloot krijg ik vaak het idee in één grote kleuterschool te leven met ongehoorzame kinderen die zeuren en drammen, hun zin proberen te krijgen, ik ben 2 en zeg lekker nee, ik ben 3 en doe het lekker nie.....
Mensen die het nu nog niet snappen wat er aan de hand is en zich niet aan de opgelegde regels houden zullen het nooit gaan snappen.
Stukje de natuur in waar weinig tot geen andere wandelaars zijn kan niet veel kwaad, maar wanneer ik de overvolle winkelstraten en winkels zie op TV van afgelopen 3 dagen van de funshoppers zie ik het zeer somber in.
Die gaan met Sinterklaasfeest,Kerstmis en Oud op Nieuw ook helemaal los en geven hun mede mens een derde corona golf cadeau.
Zo, dit moest ik ff kwijt 😡😡
Maar jou mooie foto's van vurige zonsondergang bieden mij enige troost, dankjewel voor het delen!!!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Lieve Ger,

Soms heb ik het gevoel dat we momenteel in een maatschappij leven waarin bijna ieder mens zich koning en of koningin voelt. Op zich niets mis mee, we zijn allen evenveel waard. Alleen 1 klein probleempje : vele kunnen er heel goed mee omgaan, maar vele helaas ook niet.
Eerst nadenken en dan doen lijkt me het beste, helaas gebeurt het omgekeerde ook vaak.
Maar Ger, hoe het er ook allemaal aan toe gaat, veranderen kun je het niet 1 2 3. Je er druk om maken helpt helaas ook niet, wordt je alleen maar zelf verdrietig van.
Gelukkig zijn er ook hele vele mensen die wel rekening houden met anderen, drukke plekken momenteel zoveel mogelijk mijden, afstand houden e.d.

Hoe dan ook, mij zal je niet zo snel in een drukke winkelstraat tegenkomen, nu niet... maar 'normaal' ook niet. Sowieso ben ik geen funshopper ;-) Al moet ik zeggen dat ik Amsterdam, of andere grote steden, best wel fijn vind, maar dan op een rustige dag.

Hoop dat het je even opgelucht heeft om je ergernis even neer te zetten, nu er weer tegenaan en je niet al te druk maken.

Heel veel liefs en pas goed op jullie zelf.
Lieve groetjes,
Cilia