Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 8 december 2019

Vleermuis...


De afgelopen dagen was ik veel in de kelder bezig.
In een hoek van de kelder hadden we nog een hele berg zand liggen, zand dat door de jaren heen uit de muren gekomen is.
Dat zand gebruiken we hier in huis en buiten, gemengd met kalk, om muren te voegen. Vandaar dat we dat nog altijd in de kelder hadden liggen.
Vandaag heb ik zo'n 60 emmers zand naar buiten gebracht en er ligt nog meer.

Zoals ik al eerder vermeldt heb zijn we in de kelder druk bezig met het opnieuw voegen van de muren, schiet trouwens al lekker op... 3 muren zijn zo goed als klaar, nog 1 muur te gaan.
Vanwege die ene muur moest die berg zand daar weg. De keuze was : of het verplaatsen naar een andere plek in de kelder, of buiten een plek te creëren. Dat laatste is het uiteindelijk geworden, een leuk taakje voor mij... trap op trap af met twee volle emmers zand, even zweten zeg maar gerust.

Plots zag ik dat ik een toeschouwer had...


Het keek stiekem vanonder zijn vleugeltjes vandaan.
(een sterk ingezoomde foto)


Het hing aan een snoer aan het plafond, vlak boven mijn hoofd.
(de originele foto)


Een vleermuisje.
Het hing aan twee hele kleine voetjes, zo lief...
(foto van de achterkant)

In gedachten zie ik al voor me : straks de kelder mooi opgeknapt, hangt er een hele groep vleermuizen aan het plafond... durf ik de kelder niet meer in ;-)

4 opmerkingen:

Walter zei

Een sliert knoflook om je nek kan helpen, hihihi

Cilia zei

Als er meerdere komen zou ik het kunnen proberen, maar eerlijk gezegd hoop ik dat er niet meer besluiten om hier bij ons in te trekken ;-)

von zei

Oh prachtig Cilia maar net wat je zegt, liever niet in je huis!

Cilia zei

Hoi Yvonne, mooi hè. We hebben ook wel eens 1 op de slaapkamer gehad, dan doe ik geen oog dicht... al dat gefladder om je oren in het pikke donker, brrr.
Maar wel erg leuke beestjes, heel klein lijfje, klein kopje en piep kleine voetjes. Maar best grote oren en erg mooie grote vleugels.
Nog lekker in jullie camper?
Geniet ze en hele vriendelijke groetjes, Cilia