Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 25 augustus 2019

Een zondags koeienblogje...


Het werd weer tijd, even een koeienblogje tussendoor ;-)


Zoals bij vele volgers bekent, wij zitten hier middenin het bos afgewisseld met weilandjes en enkele kleine stukken landbouwgrond.
Op die weilandjes staan veelal koeien en soms enkele paarden. Alles kleinschalig, m.a.w. geen honderden koeien. Meeste koeien hier zijn vleeskoeien, op zich erg leuk omdat de kalfjes dan heerlijk bij de moeders in het weiland staan.
Regelmatig zien we kalfjes die nog maar net geboren zijn, pracht gezicht. Loop je de ene dag langs het weiland is er nog geen één kalfje, kom je de volgende dag staat er ineens zo'n klein kalfje bij. Dag later plots twee etc. etc.
Dagelijks, tijdens de hondenuitlaatronde, sta ik een tijdje te genieten van de koeien met hun kalfjes.


Twee weilandjes naast elkaar.
De bruine koeien (salers koeien) met kalfjes staan al een behoorlijk tijdje vlakbij ons in de buurt. Regelmatig wisselen ze van weiland (allemaal vlakbij ons) en tevens breken er regelmatig wat koeien uit. Soms kom ik ze tijdens mijn wandeling, met de honden, tegen in het bos ;-)
Gisteren kwamen er nieuwe witte koeien (charolais koeien) op een weilandje naast hun te staan. Een prachtig gezicht toen ze elkaar in het oog kregen. Onder veel geloei en gesnuffel gelijk kennis maken.


Of ze mekaar leuk vonden of niet kon ik niet ontdekken.
Interessant vonden ze het in ieder geval wel.


Gelukkig was er ook even wat interesse voor mij ;-)


Maar ja... dat duurde niet lang.


De walnotenboom was nog interessanter.


Smikkel, smul...

FIJNE ZONDAG
~~~~~~~~~~~~~~~





2 opmerkingen:

Walter zei

Aaahhh,helaas ben ik te moe om te reageren Mag dit ook?

Cilia zei

Natuurlijk mag dat ook ;-) Ga jij maar snel naar bed, welterusten en slaap goed.
Lieve groetjes, Cilia