Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 9 januari 2020

Alweer de tweede week van januari 2020...


Zo... daar ben ik weer :-)
Ondertussen alweer de tweede week van januari 2020, nog even en het is zomer.

Alle feestdagen achter de rug, nou ja... op één na : Henk zijn verjaardag. Dat wordt nog even een gebakje naar binnen werken, mits er tussen al die oliebollen nog plek is. Daarna aan de komkommers, hmm... dat zullen we nog wel even zien.

Verder gaat het leven hier weer zijn normale gangetje. Henk zit momenteel in Nederland voor zijn werk en ik... ik ben hier aan het werk, een blogje aan het schrijven, dat is pas hard werken zeg maar gerust. Want ja, waar zal ik het eens even over hebben. Over mijn nieuwe sokken die prettig zitten, of over de houtkachel die de gehele dagen staat te branden.


Het lijkt altijd wel leuk zo'n rookpluimpje uit de schoorsteen...

Ook kan ik het even hebben over onze wilgen, waarvan ik hoop dat het over zo'n 50 jaar mooie oude knotwilgen zijn. Hm... ik bedenk me dat ik dan al vet over de honderd ben, dus vrees ik het ergste namelijk dat ik het dan niet meer mee maak. Maar je weet maar nooit.


Ik heb ze allemaal wat opgesnoeid om ze vervolgens ergens eind februari te knotten.

Denk dat het uiteindelijk erg mooi kan staan. In gedachten zie ik al van die hele dikke oude knotwilgen zo langs ons stroompje staan.
Het waren helemaal uit de hand gegroeide wilgen, je kon het stroompje daar niet zien. Op zich was dat niet echt een probleem, ze stonden daar verder prima. Maar helaas waren ze helemaal geknakt en gescheurd door vroege sneeuwval, zo'n twee jaar geleden. Zodoende hebben wij ze vorig jaar helemaal wat teruggesnoeid. En nu heb ik ze dus wat gemodelleerd, voor zo ver mogelijk is.
Zomers zie je ze maar amper vanwege de vele bloemen en andere bomen en struiken. Maar als het wat wordt dan krijgen ze in de toekomst het alleenrecht op die plek.

Bloeien trouwens nog steeds enkele bloemen zoals :


Madeliefjes, ze staan er wat treurig bij... maar het was ook een treurig weertje.


Zelf een bremmetje was wat in de war en stond al te pronken met een paar gele bloemetjes.

Nog even over de weersomstandigheden hier. Afgelopen twee dagen van dat prutje weer. Niet koud, dat dan niet... maar van dat miezerweer, grauw en vochtig.
Wat betreft de temperatuur zou je haast de korte broek tevoorschijn toveren, maar ja NAT.


Zicht op ons weiland, nou ja ;-)


Even een slechte foto, het schemerde al behoorlijk, maar om even een indruk te geven hoe mooi het toch wel kan lijken in de bergen als het zo'n druilerige dag geweest is, al die opstijgende wolken.

Zo... nu even weer de kachel bijvullen, een steeds terugkerend werkje.

Allemaal nog even de allerbeste wensen voor dit jaar en natuurlijk ook voor de jaren die er op volgen. OF... ben ik daar te laat mee ;-)





  

6 opmerkingen:

Walter zei

Een berichtje uit het gewone leven...mooi en bijzonder en nooit gewoon!
Groetjes....

East Design Productions zei

ook een goed Nieuwjaar daar, maar staan die wilgen niet een beetje dicht bij elkaar ?

Cilia zei

Hoi Walter, vaak geeft de dagelijkse sleur de meeste ontspanning/rust in het lijf ;-)
Jij ook een vriendelijke groet,
Cilia

Cilia zei

Hoi Margot, jullie ook een goed 2020 gewenst (had ik ook nog niet gedaan hè ;-)).
Eerlijk gezegd geen flauw idee of ze te dicht op elkaar staan. Ze stonden er al en zijn niet te verplaatsen. Sommige zijn tevens wat ingescheurd. Dus mijn idee is om even aan te kijken wat ze doen in de loop der tijden, ondertussen ze wel knotten.
Tja... het word eigenlijks tijd dat je deze kant weer op komt voor de hoognodige tuinadviezen :-)
Trouwens op de foto lijkt het net alsof ze NOG dichter bij elkaar staan dan in het echt.
Lieve groetjes, Cilia

East Design Productions zei

Jammer hoor, maar ik zie het niet zitten jullie kant op te komen (!) Ik heb in ieder geval zulke goede herinneringen aan ons bezoek... Wat die wilgen betreft; ik dacht dat de uitlopers dan erg in elkaar zullen gaan groeien. Of dat kwaad kan ?????
Ook lieve groeten uit regenachtig Wedde,
Margot

Cilia zei

Hoi Margot, wie weet wat de toekomst brengt ;-) Sowieso heb ik ook goede herinneringen aan jullie bezoek destijds hier en tevens fijn dat jullie het beiden in het echt gezien hebben hier.
Ik heb echt geen idee of het kwaad kan met die wilgen, ik hou het in de gaten de komende jaren.
Laatste dagen hier best aardig weer, weinig wind, zon en niet al te koud.
Lieve groetjes, Cilia