Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 9 november 2018

Even de post halen...


De post halen is hier absoluut geen straf, vooral met al die kleurenpracht in de herfst.


Het is zo'n 250 meter lopen naar onze brievenbus...


Bijna dagelijks even kijken of er wat in de bus zit...
Niet dat er dagelijks wat in zit, maar daar gaat het niet om ;-)


Uiteraard rennen de honden voor mij aan en weten precies waar ze zijn moeten.

De kop van deze blog doet licht vermoeden dat er op zijn minst iets leuks uit het postbusje tevoorschijn zou komen. Helaas moet ik mededelen dat er niets in zat. Dus geen foto van rennende honden met de post in hun bek richting huis... dat wordt geen hondenkoekje voor ze ;-)


Alleen maar genieten van een schitterend kleurenpalet.

Helaas is er iets flink mis met mijn fototoestel, bijna alle foto's zijn overbelicht. Terwijl de herfst doorgaans de mooiste tijd is met al zijn overweldigende kleuren.

Even iets compleet anders.

Om de vier weken wordt mijn bloed afgenomen en nagekeken (in het begin gebeurde het vaker), zeker nog voor een half jaar en tevens moest ik een griepspuit, omdat mijn weerstand door het medicijngebruik een stuk minder is... niet dat ik er iets van verneem, maar ja... beter maar geen griep toch!!!
Wat nou het leuke is, is dat ze keurig aan huis komen. Over ons hobbelig pad met de auto tot aan onze deur. Geen flauw idee of dat in Nederland ook de gewoonte is, heb daar nog nooit mijn bloed laten onderzoeken of een griepspuit gehad.
Kan wel zeggen dat het prettig is dat ze thuis komen, heerlijk in eigen vertrouwde omgeving.
Zo tussen het tuinieren door, hoppa even naar binnen bloed afnemen, samen gezellig nog de laatste roddels uit de omgeving doornemen (mijn beide thuisverpleegsters wonen hier niet ver vandaan), zoen zoen, zwaai zwaai en weer verder in de tuin.

Ah een nieuwe volger, en niet zo maar iemand. Welkom als volger Fennechinus, wat leuk om plots je naam tussen de volgers te zien staan. Lang, heel lang geleden dat ik je voor het laatst gezien of gesproken heb. Hoop van harte dat alles goed met je gaat. Niet alles op deze blog te serieus nemen hoor ;-)

FIJN WEEKEND...


4 opmerkingen:

Walter zei

Geen nieuws in de brievenbus kan dus eigenlijk goed nieuws heten!Een fijne weekend gewenst...@@@

Ger zei

Hoi Cilia,

Of de overbelichting iets met camera instelling te maken heeft of met laagstaande zon in het najaar?
Ik vind je foto's wel mooi.
Wat dat bloedprikken betreft moet je hier zelf de deur uit, of je moet in ziekenhuis liggen dan komen ze aan het bed.
En dat is maar goed ook, stel dat al die mensen in die overvolle wachtruimtes bij huisarts of bloedlab. aan huis bezocht zouden worden door verpleegkundige dan was het einde zoek.
Rol ook elk jaar uit de computer omdat ik boven 60 ben om griepprik te komen halen, nog nooit gehoor aan gegeven omdat ik zelf vind niet bij groep te horen die verhoogd risico loopt door bepaalde medische aandoeningen.

Toen manlief afgelopen week bij huisarts was vroeg ze hem om aan mij te vragen dubbele afspraak te maken, ze had me al hele poos niet gezien op spreekuur en wilde graag eens bijpraten over hoe het met me gaat na rug operatie.
Belangstelling van arts naar patiënt kan ik wel waarderen.

Wens je in elk geval mooi weekeind met of zonder post in brievenbus😀
Lieve groet,Ger

Cilia zei

Zo is't maar net Walter, dikke vette rekeningen zitten we niet op te wachten ;-)
Jij ook een aangenaam weekend toegewenst en vriendelijke groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Ger,

De foto's moet ik momenteel steeds bewerken, ze zijn telkens overbelicht :-(

Tja... ik had al een sterk vermoeden dat het in Nederland ietwat anders toegaat.
Kan je wel vertellen dat het best prettig is als ze gewoon bij je thuis komen voor het bloedprikken e.d., maakt het allemaal tevens wat persoonlijker.

Zat hier ook best te twijfelen wel of geen griepprik. Mijn huisarts adviseerde mij dat, omdat ik vanwege de Prednison minder weerstand heb. Zodoende toch maar gedaan, ook al heb ik in geen jaren de griep gehad. Wel eens snif verkouden, maar verder niet.
Verkouden kun je ondanks de griepspuit wel gewoon worden. Ach wat, we zien wel verder. Wat komt, dat komt.

Dat is erg prettig als je huisarts wat belangstelling in je toont. Maar klinkt wel goed dat je er al een tijd niet meer geweest bent.

Jij ook een heel aangenaam weekend toegewenst en hele lieve groetjes, Cilia